Naší destinací byl Hallstatt a okolí - nějaký ty hory, jezera, vodopády. Termín jsme vybraly víc než dobře - týden po konci lyžařské sezóny a týden před tou turistickou. Ideální. Sice byly nějaký místa zavřený, nějaký pod sněhem, ale jen dva autobusy asijskejch turistů, no neberte to. Trochu jsme to dopředu naplánovaly, na místě jsme pak zjistily, že naše plány jsou trošku zcestný, ale to přece neva, plány jsou od toho, aby se měnily, ale k tomu se dostanu.

V pátek brzo ráno mě vyzvedává Sandra, nabíráme Verču, Ninu, vykupujem chrudimskou Billu a za doprovodu Tokio Hotel, Tatu a Ramsteinů vyrážíme do cíle. Ubytko jsme sehnaly přes booking za dobrou cenu a je fakt nádherný, kousek od Hallstattu, ve vesničce Obertraun. Jediná vada na kráse je, že pan domácí, a.k.a. Opa (jakože německy děda), ovládá pouze svůj rodný jazyk. No co už, oprašuju svoji maturitní němčinu (holkám přišla jako nadstandardní, ale ony tomu fakt nerozuměj).

Není čas ztrácet čas, berem batůžky a vyrážíme na túru. Niny tempem (já tomu teda říkám spíš běh…). Procházíme okolní lesní cesty, obdivujeme jezero a vodopády, nachodit (naběhat, že jo, Nino) se tam v okolí dá hodně. Zastávka v infocentru, ani sem ještě angličtina nedorazila, ale už se do toho dostávám… A na závěr Proseco na dobrou noc.

Sobota, sluníčko. Budík zvoní brzy, přece jen čtyři holky a jedna koupelna… V plánu je Krippenstein, lanovkou nahoru a pak to nějak sejít dolů (tady přicházej ty naivní plány). Máme strach, aby nahoře nebylo moc zima, přece jen je to 2000 m.n.m., tak bereme kulichy, rukavice, placatku a tak. Jo a opalovací krém - nehodlám podstoupit to, co se stalo s mym obličejem na Trolltunze. Za půl hodinky už kupujeme lístky na lanovku. Tak pánovi říkám, že jenom nahoru, jestli to dolů můžeme sejít. Tak nás celkem vysmál, že tam jsou tři metry sněhu, žádná cesta… No co, na mapě to vypadalo celkem v pohodě, cesta tam byla a dlouhá byla asi čtyři centimetry… Vyjedeme nahoru v první dnešní várce, takže nikde nikdo, pár skialpinistů a indickej páreček (holka balerínky). Nahoře nazouváme sněžnice a značenou cestou vyrážíme na vyhlídku 5 Fingers. Je tam hrozný horko! Kulich, rukavice, bundu i mikinu cpeme do batůžků (placatka ven!). Výhled po cestě i v cíli je nádhernej. Co chvilku zastavujeme, fotíme (se). Vyhlídku máme chvilku jen pro sebe. Potom se rozhodneme, protože nejsme žádný puťky, že když nemůžeme dolu pěšky, tak to tam aspoň obšlapeme s těma sněžnicema, trošku i zabloudíme, ale nakonec najdeme i žraloka. Odpo dofuníme zpátky k lanovce a v kiosku si dáme Aperol a sachr, krom lanovek naše jediná (a nejlepší) investice - fakt je ekonomicky dost výhodný jet přes svátky někam. Cesta zpátky lanovkou nám ušetřila čas, tak Verča kouká do mapy, kam bysme ještě mohly. Našla pěkný jezero, tak se k němu přiblížíme autem a zahajujeme okružní procházku. Má to bejt sedm kiláků. Jdeme, jdeme, jdeme… A jezero pořád pokračuje. Jsme u jinýho jezera. který je podstatně větší. Cesta vede za cedulí zákaz vstupu, ale nejsme jediné, kdo ji “přehlédl”. Pomalu se smráká, když dojdeme na druhou stranu, takže stopujeme, aby někdo hodil aspoň dvě z nás pro auto. Úspěch za pět minut. Ještě jsme chtěly někam na večeři, ale Rakušáci asi mimo sezonu ani nejí, tak si “doma” vaříme (a pijeme) ze zásob...

Brzo ráno vycházíme směr město. Turistů není moc, město je skvěle fotogenický a má úžasnou atmosféru. Počasí nám přeje. Chtěly jsme si vyšlápnout cestu na kopec nad Hallstatt, akorát je po zimě zavřená a lanovkou za 18 euro se nám nechce. Nahoře je solnej důl a Skywalk (takže bych byla Skywalker!!!). Stopem na ubytko, převlíknout a vyrážíme na Dachstein. Už z lanovky jsme nadšený z výhledů, Alpy jako na dlani. Nahoře si projdeme jeskyni s ledovejma sochama, Pro (ne)milovníky takovejch těch prosklenejch visutejch plošin, závěsnejch mostů, ideální terén. Zlatej hřeb ale přichází až teď. Výhled pěknej, ledový sochy taky, ale krmit ptáčky z ruky? Zážitek na celej život, že jo, holky? 😁 Cestu dolů jedeme na střeše lanovky!

Další ráno už balíme a vyrážíme s pár zastávkama u Traunsee domů… Sečteno podtrženo, určitě doporučuju na výlet. Tohle místo má v zimě i v létě co nabídnout a určitě by se tu člověk nenudil i na nějakou delší zastávku, než byl náš velikonoční trip.